MOH KITA RAMAI-RAMAI KE GOPENG DENGOR MAT SABU

Monday, August 17, 2009

Shahrizat kena sound dengan Nik Aziz pagi tadi..kesian...



Salam 2 all.

Penamaan calun bagi kerusi N. 11 Permatang Pasir sudah pun selesai. Kini sah dua calun akan bertanding iaitu Ust. Salleh bin Man mewakili Pakatan Rakyat dan Rohaizat bin Othman mewakili Be End.

Kempen bermula sebaik sahaja penamaan calun selesai. Tetapi suasana belum hangat lagi kerana masing-masing pihak baru nak mula. Rasenya tengahari ini poster dan bendera akan mula dipasang.

Kami memulakan program malam semalam dengan pelancaran Bilik Gerakan Pakatan Rakyat di Permatang Pasir oleh DSAI. Saya diberi amanah membuka gelanggang dengan menyampaikan ceramah sulong bertajuk "Siapa Pengkhianat". Saya merasakan inilah tema yang akan digunakan oleh UMNo dan Be End bagi pilihanraya N.11 ini.

Yang syoknya pagi tadi Shahrizat berjumpa dengan Tok Guru dan menyatakan beliau hampir menangis mendengar Tok Guru menyatakan tidak hairan kalau kafir menghina Islam. Tok Guru dengan selamba menjawab, "nak heran gapo, UMNo lagi pulok doh lame hina Islam (mu dok nangis pun!!)". Shahrizat terus belah..hehehe ;)).

Be End dan UMNo menerima pukulan maut pertama bila Majlis Peguam mengeluarkan kenyataan semalam bahawa calun Be End Rohaizat Othman telah dibatalkan kelayakan guamannya pada 07.03.2008 kerana kesalahan "berkaitan dengan akaun klien". Ini satu kesalahan yang serius. Bagaimana seorang yang disabit kesalahan pecah amanah sebegitu hendak diamanahkan untuk mewakili rakyat. Alangkan seorang pelanggan pun dikhianati, inikan pula rakyat yang ramai.

Dengar cerita ada beberapa lagi pembongkaran yang akan dibuat oleh beberapa pihak berkaitan dengan calun dan jentera Be End ini. Awal-awal dah kena pukulan k.o. Sepatutnya Be End membatalkan pencalunan Rohaizat dan meletakkan calun lain kerana mereka sudah pun mengetahui perkara ini semalam apabila Majlis Peguam mendedahkannya dan disiarkan oleh semua media perdana. Tetapi namanya Be End..kata Muhyiddin "ini calun terbaik untuk mewakili Be End..".

Tersenyum wartawan mendengar komen Muhyiddin. Kata seorang wartawan, kami pun tak hairanlah. Kalau Be End boleh tuduh DSAI pengkhianat Melayu, tak payah kami jawab, ada satu tokoh dan orang kuat Be End memberitahu kami dengan membekalkan bukti bagaimana seorang pemimpin UMNo mengkhianati orang Melayu Johor dengan menggadai tanah di Johor kepada syarikat Singapura, dan bagaimana dia menggunakan projek Johor Tenggara untuk menyapu tanah rakyat Melayu Johor dengan harga murah dan kemudiannya menjual tanah tersebut dengan harga yang mahal. Dan sedikit pun itu dengan orang Melayu Johor.tak berkongsi keuntungan. Dan mereka boleh tuduh orang lain pengkhianat..kaca dulang paku serpih, nak ngata orang awak yang lebih!!

Banyak lagi pendedahan kabarnya akan dibuat semasa kempen pilihanraya N.11 ini. Gendang perang telah pun dipalu..rugi yop kalau mike semua tak datang..moh kite ramai-ramai turun ke Permatang Pasir. Dari PLUS highway keluar ke arah lebuhraya BKE "Grik/Timur", lepas bayar samy tol, keluar kat exit Kubang Semang atau Bukit Berapit/Penanti..dari situ bermula kawasan pilihanraya.

Kalau ngkorang nak tidoq, banyak tempat dibuka oleh kedua-dua pihak, tak pun tidoq masjid je lah yop macam kitorang. Dapat berkat dan i'tiqaf.. ;))

See you all in N.11 Permatang Pasir (orang Penang kata "Matang Pasiaq").

Sumber: From Perak With Love

3 comments:

  1. SALAM,

    saya mempunyai beberapa persoalan tlg terangkan cuma jgn putar alam..

    1`.BILA ADUN BN lompat parti ke PR, halal. Bila ADUN PR lompat parti ke BN, haram (di Perak).

    2.*Bila Mufti Perak sokong Pas, dia ulama terbilang. Bila Mufti Perak tegur Pas, habis dimaki hamun.

    3.Bila ADUN BN buat perbuatan tidak bermoral, kutuk habis-habisan. Bila ADUN PR yang buat disuruh berehat saja (Elizabeth Wong).

    4.*Masa perintah Perak, cakap Raja Perak paling adil. Tapi bila dah hilang kuasa, tuduh Raja Perak macam-macam.

    5.*Sebelum berkuasa, beria-ia hendak laksana hudud. Lepas dapat kuasa, cakap hudud tak wajib.

    6.*Bila UMNO kata hudud sukar dilaksana, caci-maki-kafirkan habis- habisan. Bila DAP kata langkah mayat saya dahulu, Pas kata baiklah “Kami Dengar dan Taat”.

    7.Bila kerajaan naikkan harga minyak, marah menggila, bila kerajaan turunkan harga minyak, cakap itu hanya muslihat politik.

    8.Bila menang pilihan raya, itu namanya demokrasi. Bila kalah, ada pengundi hantu.

    9.*Bila Kelantan mundur, salahkan Kerajaan Pusat. Bila negara maju, itu hasil sumbangan Anwar ke luar negara cari pelaburan tak langsung.

    10.*Bila bersendirian bertakbir, sekarang bila berdua dengan DAP ber take beer! (di Selangor boleh jual arak di kawasan majoriti umat Islam)

    11.Bila mulakan ceramah, baca bismillah puji nabi. Masa tengah ceramah, habis semua yang berbeza pandangan di maki-hamun.

    12.*Bila orang UMNO baca al-Quran dituduh hipokrit, bila orang DAP baca al-Quran (di DUN Perak) dipuji melangit.

    13.*Bila UMNO (parti orang Islam) ajak berdamai kata pergi jahanam, bila DAP ajak bersatu kata setuju (biarpun terpaksa gadai prinsip).

    14.*Bila Beng Hock mati tuduh kerajaan zalim, bila kerajaan tubuh inkues pula kata kerajaan ada konspirasi.

    15.*Kalau Anwar bersumpah dengan nama Allah, benarlah Anwar, tapi kalau Saiful Bukhari bersumpah, dustalah kata-katanya dan boleh dimaki hamun secukup-cukupnya.


    16.*Bila UMNO tak laksana hudud disebabkan faktor ketidaksesuaian, Pas maki ramai-ramai. Tapi bila Azizan Razak kata hudud bukan keutamaan di Kedah, Pas kata itu ijtihad murni.

    17.Sblm BN memerintah melalak bagai taufan nak menutup kilang arak yang terbesar di asia dkt selangor tp bila dah berkuasa tak bt pa2..kenapa melalak sedangkan anda tidak melaksanakanya???

    18.semasa pemerintahan BN di selangor s.alam tidak menjual arak tp skang mcm mana?

    byk lagi persoalan tetapi jawab dl setakat ni..tidak salah bercanggah pendapat cuma kekeadang membuka pekong di dada..

    jadi dimana agama mana politiknya..tolong bezakan

    ReplyDelete
  2. NAK LAYAN BUANG MASA, EJA. SEBAB BANGGANG ORANG DAH PERGI KEBULAN KEBINTANG HANG MASIH DOK BAWAH TEMPURUNG WEH..

    ReplyDelete